Bästis på besök

Tors-Måndag har min lilla Eva varit här på besök och det har varit supermys! :D Vi har hunnit med 30-årsfirande, shopping, promenader, utgång, powernap i solskenet i parken, luncher, middagar ja ni förstår, mycket trevliga saker :)

Inatt följde vi henne till bussen och vände hemåt igen, så snällt av Rickard att följa med, hade aldrig vågat vara själv efter sist jag blev förföljd mitt i natten! Idag ska jag ta mig till gymmet, och sen får vi se vad som sker hihi :)

Kram!

Ledig!

Hej Alla såhär mitt i natten... :)

Har precis kommit hem efter att ha ringt Rickard som en dåre för att kunna komma hem från jobbet då fröken tydligen råkat lämna nycklarna hemma när jag gick till jobbet... Efter cirkus 2 h är jag iaf hemma i min egna säng! Tur man har folk som ställer upp när det krisar sig :)

Har jobbat riktigt mycket den här månaden och imorgon är jag (ÄNTLIGEN) ledig ända fram till fredag eftermiddag vilket är sjuuuukt skönt!! Eva landar på torsdag och efter att vi lämnat av bagaget blir det direkt iväg till min underbara Malins 30-årsfirande!! Soooo Excited! :D

I övrigt mår vi bra, lägenheten drar kallt så i perioder går vi om varandra och är förkylda men förhoppningsvis blir det bättre nu mot vår och sommartid! :) Rickard jobbar SÅÅÅ mycket nu och vi är i en till sån fas som vi var när vi först flyttade hit (och jag tänkte ge upp och åka hem till tryggheten)... Ska bli kul att umgås lite med honom imorgon :D Vi närmar oss ETT år här... Och herregud.. vilket år.. Mer om det när jag har tid, nu - SOVA!

Följde med och kollade in The Toy Shop en kväll, coool place :)

Lite smått uttråkade en söndagskväll

Jag & Malin fick varsin mössa från Jamie (killen som äger the toy shop) så söta haha, synd att vi inte fick det tidigare så man kunnat använda  den ;D

Slängde ihop en ceasarsallad till middag åt mig & Martin på jobbet :)

Happyyyy

The week

DOHA PICTURES

Nu kommer det lite mera av våra dagar i Qatar! :D

Helgen :D

Vi har haft fantastiskt väder hela helgen, verkar sitta i idag oxå så jag ska strax ta mig ut på en runda i parken :D

Har umgåtts med mina kollegor i helgen. I fredags möttes jag & Malin upp för att strosa runt och kika på grejer inne i stan, drack lite kaffe och bara hade det mysigt! Sen jobbade vi och det var en okej kväll :)

Lördagen följde jag med Hektor ut på Portobello road market, då han snart ska flytta till Danmark igen så är han iväg och gör dem "måsten" som han har missat :p Efter vi tröttnat tog vi oss ner till Westfield och käkade lunch på greken med Rickard innan vi drog till jobbet och hade en riktigt bra kväll jobbmässigt :)

Och så igår, söndag så var det sommarväder här! Jag var ute på en Powerwalk/joggingtur och sen mötte jag upp Martin & Cally vid parsons Green då vi bestämt att vi äntligen ska käka Sunday-roast! :D det blev lamm och satan så gott det var! Åkte iväg och öppnade Kosmopol som var tomt fram till 11 då det kom en del folk, och sen stängde vi och jag var i säng 01.
15 :D skönt!!

Nu ska jag somsagt uuuuut! Kanske drar en repa till gymmet oxå innan jag ska jobba ikväll igen :D
Hoppas ni har en fin start på veckan!

Kramkram!

I had My favourite shoes on!

Mini-semestern med äventyr, värme och gapskratt!

Hej på er!
Tog en stund innan jag fick tid här efter semestern i Doha, Qatar. :) Har jobbat mycket och så har vädret varit underbart så jag har inte haft ro helt enkelt! :)

Så, på lördagsmorgonen tog vi oss ut till Heathrow och käkade flygplats-frukost och satte oss på Lufthansa till Frankfurt... Vi hade bara en timme på oss att byta flyg och ni kanske kan gissa våran panik krypa sig närmre när flyget lyfter 45 minuter försent... När vi kom fram sprang vi som dårar igenom flygplatsen, den är inte direkt liten, och så släppte vi oron när vi såg Farsan vid en liten shop, han väntade och såg till att planet inte skulle lyfta utan oss hahah ;D Kollade på film, åt mat och slocknade sen på flygresan :)

När vi kom fram möttes vi av Tobbe, en vän till pappa & Conny så han såg till att vi hade en minst sagt Fantastisk resa! Tänkte jag slänger upp lite bilder och skriver under dem, så blir det roligare :D

Ha en fantastisk söndag allihop, själv ska jag ut och springa & sen käka Sunday-Roast innan jobbet kallar!

Kramis

Här har vi precis anlänt :)

Hotellrummet

Extremt god Lemon-Mint drink.. Utan alkohol dock då det är muslimskt i Qatar

Första middagen!

Världens bästa människa :)

Utsikt från rummet

Mina bästa

Golfklubben i Doha var vi ute till då pappa & Thomas ville spela en runda!

Medan vi åkte på äventyr i öken för att hitta lite vatten och strand där vi kunde slänga av oss kläderna utan att bli utstirrade ;D

Hääärligt

Åka fyrhjuuuulings-dags!

Flygresan hemåt...

Mer bilder kommer från min andra kamera vid tillfälle! :)) hihi

Tusen tack för fantastiskt roliga dagar Pappa!!! Vi älskar dig!

Heathrow - Frankfurt - Doha

Godmorgon!
I skrivande stund sitter jag mittemot brorsan och dricker cappucino på Heathrow! Om en timme sitter vi på flyget mot QUATAR! Som jag ser fram emot detta!! Sooo excited! :D

Hoppas ni har en trevlig helg! 😘