Möhippa, London 2013. Text och BILDBOMB.

Min bästa vän Jonna ska gifta sig, då hon bor i Sydafrika har vi inte setts på ett år och jag skulle inte ha möjlighet att åka hem tidigare än i början av Juli och hon gifter sig bara några dagar in i Juli. Jag och mina högstadievänner, Anna, Anna, Amanda och Sabina träffades några veckor innan jag åkte till London över en fika och då diskuterade vi Möhippa...jag sa att jag skulle kolla upp hur vi skulle fixa det och att det är klart vi måste ha en. SEN när jag väl kom hit och jag hade så mycket jobb såg det inte lika ljust ut...tills jag en dag gick på Londons gator i solskenet i min egna lilla värld. DÅ slog det mig att vi har ju såklart möhippan i London när jag ändå bor här och vi har möjligheten att kunna vara här istället för i Kga. Så... jag skickade förslaget först till Jonnas mamma, som hjälpte till enormt mycket med massa små men ytterst viktiga detaljer, TACK. Sen frågade jag mina tjejer... och två av dem är småbarnsmammor, två jobbar och ja.. ni vet, det kan vara lite svårt att komma ifrån sin vardag ibland..men här nappade gänget direkt och det tog inte lång tid innan allt var bokat och klart, HELT utan att Jonna visste nååågonting. Så i ungefär 1 och en halv månads tid har vi planerat, smygit, klurat och behållt hemligheten mycket väl bevarad för när dagen väl var kommen, hade hon inte den minsta aning om vad som skulle ske!! hahah
 
Natten innan de kom jobbade jag, som alla andra nätter men var så exalterad att jag inte kunde sova när jag kom hem. Jag har fixat med goodiebags under veckan, gjort en uppdrags/minnesbok, köpt madrass, sängkläder, ja allt för att de små sakerna ska bli så bra som möjligt. Följde tjejernas påhitt hemma, och herregud vad jag skrattade åt dom, mina underbara vänner, hur lyckligt lottad är man inte! De gick in fyra stycken och väckte henne med strumpbyxor dragna över ansiktet, och sen fick hon klä sig i en härlig dräkt innan de satte ögonbindel och åkte mot flygplatsen. De laddade upp filmer och bilder så jag kunde följa dem hela vägen, haha!!
 
De kom fram vid ca 12.45 till mig på Liverpoolstreet och vi åkte direkt hemåt för att lämna av väskor och packa om för resten av dagen som skulle starta med poledancing, sen vidare för att införskaffa dricka, fika och aktiviteter, fix inför middag, utgång, nattemat och sömn. Trots att chocken över att plötsligt vara i London tog ett tag att smälta så tror jag att Jonna hade riktigt kul, och vi alla andra också. Är så glad, och så stolt över mina vänner, som jag vet att jag alltid kommer ha med mig resten av livet. TACK BRUDAR FÖR ATT NI ÄR SÅ JÄVLA AWESOME! Som man säger i England - Fist me, de gjorde vi bra!! ;) ahhahahha
 
Söndagen var också en riktigt fin dag där jag ville att tjejorna skulle få göra precis vad de vill sista tiden i London,  och det blev shopping för dem medan jag strosade i Hyde park under tiden, sen åt vi sushi, vi unnade oss Champagne och tårta på Oxford street och sen åkte vi hemåt. Kvällen spenderade vi hemma i en hög på golvet där vi pratade om allt och inget, kollade igenom varandras köp och snackade gamla minnen över en del alkohol. På måndagen började jag som vanligt gråta som ett litet barn när jag vände ryggen till mina vänner och lämnade dem när de skulle hem till Sverige, åh. Jag älskar er så <3
 
För mig väntar nu konstant jobb i två/tre veckor med två lediga kvällar innan jag åker hemåt för att vara med på min underbara Jonnas stora dag! <3 LÄNGTAR!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback