London weekend med bästis.

Torsdag-Måndag fick vi fint besök till London av ingen mindre än min kära vän Eva. Jag var ute och åt lunch med ett gäng på Goat som är en restaurang/bar väldigt nära mitt jobb. Efter lunchen tog jag tunnelbanan bort till Liverpool Street för att möta upp min pingla. Det blev perfekt timing och vi båda stog och kramades med jordens torskögon och kunde inte titta på varandra för då grät vi ännu mer hahah! Inte setts på 14 månader och så länge har vi aldrig varit utan varandra sedan dagen vi möttes! Vi åkte hemåt, storhandlade mat och fixade iordning sallad tills att Rickard kom hem. Efter salladen drog vi in till The eagle och spelade lite sällskapsspel och drack lite gott. Dagarna spenderade vi sedan ihop med att bara strosa runt i London, prata om allt mellan himmel och jord, shoppa, äta, göra oss iordning och fixa och dola!

Fredagen började jag som tur var sent så vi hade verkligen hela dagen på oss att hitta på roligheter. Mötte upp Rickard när han slutade och kilade ner till Fulham road, släppte av väskor på Kosmopol och gick och åt middag på Goat. Därefter mötte vi upp lite nya bekantskaper på Blue Bird på Kings road, en gata upp från mitt jobb och där lämnade jag Eva i tryggt förvar eftersom att klockan hann bli 22 och det var dags för mitt skift att börja! Kan erkänna att kvällen blev alldeles för lång för oss, åkte hem till lägenheten och skulle ha ”efterfest”, jag rickard eva och johan hahah fyfan… Jag och Eva konstaterade efteråt att det inte är så kul att härja tills klockan är 5 halv 6 på morgonen..

Lördagen var ganska seg tyvärr...jag åkte och jobbade på kvällen vid 17, Eva och Rickard var hemma i lägenheten och lagade mat och greja. Söndagen åkte vi självklart till Westminster och kollade på Big Ben och allt det där man ska se när man varit här ni vet… ;) Mötte även upp Jennifer, Malin, Hanna och hennes kille och hade picknick bakom London Eye i gräset. Tog oss sedan iväg till Kosmopol där Eva och Freddan gick på Chelseas premiärmatch medan jag knegade på...Kom hem för sent på söndagen men belönades ju faktiskt med en resa hem till Sverige så det var värt allt slit!! ;) TUSEN tack Evis, var precis lika kul som alltid! XXX

 

 
 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback