Onsdagens sysslor :)

Heeey.

Efter frukosten idag stack vi ut i solskenet och promenerade mot centrala London med diverse stopp på bl.a. banken, jobcenter plus och telfonaffärer. Det är inte bara att flytta till London hörrni. För att exempelvis skaffa lägenhet, vill de helst att man ska ha fast jobb med stadig inkomst eller ett uppvisande av engelskt bankkonto med mycket sparpengar för att få möjlighet att hyra. Nu är det även så att för att få ett jobb, så krävs ett National Insurance nr och ett bankkonto för att sätta in lönen på. Dock kan man inte skaffa bankkonto (vissa undantag finns) om man inte har ett national insurance nr och adress. För att kunna fixa detta NI nr krävs en adress och som ni tidigare läste krävs det en del för att även fixa adress. Hahah det är en ond cirkel av krångel skulle man kunna säga. Som tur är så har Rickard redan erfarenhet av detta och nu börjar vi väl se ett ljus i tunneln. 
 
Så, speciellt till alla er som är oroliga)  vi har fixat lägenhet ;). En nyrenoverad och riktigt fräsch One bedroom flat som det heter, viket i princip innebär en etta. Dock är våran uppdelad i olika "nivåer/våningar" och kommer nog att bli ett riktigt bra hem här i London. När vi får tillgång kommer jag självklart att visa er bilder! Så, tack vare att vi fick ett hyreskontrakt så kunde jag fixa mitt National Insurance möte på Måndag :) Efter det kommer bankkontot att fixas och jag är i princip redo för allt!
 
Provjobbade igår på ett ställe som heter Pizzaeast Portobello, vilket var intressant och trevligt...känner dock ända in i ryggmärgen att detta inte är något för mig om jag ska stanna här en längre tid...Hoppas att jag iallafall kan fixa åtminstonde ETT av mina fem andra jobberbjudanden ;) Blir spännande! :D Vart tycker ni jag passar bäst? Hotellservering, restaurang, restaurang inriktad till barn där man faktiskt får leka litegrann, ett nyöppnat litet svenskt bageri eller en "finare" klubb/restaurang? ;D HJÄLP MIG!
 
Nu har vi precis varit på en pub och kollat på fotbollsmatchen PSG-Barca med en vän till Rickard. Var riktigt kul och ett jäääääävla tryck idag, synd att det inte gick vägen.. ;D
Nu ska jag bädda ner mig med min hosta & svaga feber, Puss på er!
 

Igårkväll efter jobbet blev jag och brorsan hungriga, så vi köpte oss en ALLDELES för stor meny från KFC, skrattade ihjäl mig åt hur fan vi skulle kunna få i oss det, och att vi innan tänkt "undra om vi blir mätta" HAHAH var tvugna att slänga massor.
 
 

Kommentarer
Emsan. säger:

Du skulle passa som HANDEN i handsken på restaurangen med barnen, bageriet eller klubben :)

KÖR HÅRT BABY. Följ ditt hjärta <3..

2013-04-11 | 07:47:54
Kristin säger:

Jag tror också på barnen, du har så bra hand med barn och leka är du ju fenomenal på ;)
Är iallafall säker på att du kommer charma in dig på alla jobben :)) lycka till! KÄRLEK <3

2013-04-11 | 08:44:30
Mamzen säger:

Prova dig fram, sen går du trivselkänslan:) Härligt det låter ...

2013-04-11 | 12:33:07
Bettan säger:

Jag tyckte bageri lät härligt :)

2013-04-11 | 19:35:39
Mändy ;) säger:

Tkr att du skulle passa för allihopa, MEN tkr ändå att det där med barnen skulle passa dig liiiite mer än de andra ;) <3 kramis

2013-04-11 | 20:41:46
Maria säger:

Ta barn grejen på dagen och klubberi jobbet på kväll/helg 👍🙌 yeeeepp då flår du två flugor på en smäll! 😆 Våga prova sånt som skrämmer dig ;)) faaaaaan vi saknar er!!! Men ack så kul vi kommer ha när vi kommer på besök :)))))

2013-04-11 | 21:29:18
Evis säger:

Bageri och klubbb!!!:D PUSS<3

2013-04-12 | 04:23:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback