Dagarna går :)

Hejsan! :)
 
I söndags blev jag medbjuden på Kubb i en liten park i Parsons green av Ida från jobbet. Kände direkt - JAAA, f*n va kul! Det var skönt efter min dåliga kväll på lördagen att äntligen få hitta på något med lite folk. Rickard jobbade hela dagen på puben, The eagle, bredvid oss och jag fixade mig och tog tunnelbanan till Parsons green. Solen sken och vädret var riktigt nice, jag var först på plats men sen kom Fredde (ägaren på kosmopol) och hans tjej Therese så vi gick och valde en bra kubbspelar-plats och fikade lite medan vi väntade på Ida och Johan som också är från jobbet. Vi tjuvstartade och kände in spelet lite varav jag & Therese förlorade men i slutändan var  det en jämn kamp mellan killar och tjejer ;D Riktigt kul söndag med härligt folk och bra väder. Efter några omgångar kubb, lite snack och dans var det dags för mig att sticka mot klubben för att jobba söndagsskiftet med Micke, och vilken bra söndag det blev. Vi hade bra med folk, skön stämning och en rolig kväll helt enkelt. Kom hem vid 3 och hoppa direkt i säng. Jag åker taxi från jobbet på nätterna, finns en app där man kan beställa taxi, upphämtningsplats - avhämtningsplats och så får man se kostnaden direkt på appen och när de kommer, typ svarttaxi fast ändå inte, mycket billigare och väldigt bra, kostar mig 10 pund.
 
Igår åkte jag in till Covent garden och bageriet för att prova nya kaffemaskinen, och med en erfaren cafétjej så var det ju inga konstigheter alls ;) Vi skulle börjat vid 10.30 och vara klara runt 11, men vi kom inte igång förrns 12 då killen var försenad. Vi provskummade mjölk och provade ut hur vi ville ha kaffesorterna, enkla eller dubbla shotar till en latte exempelvis. Var roligt och riktigt gott kaffe med lite nybakta småkakor till. Det kommer bli så himla mysigt när det är färdigt, det är väldigt litet men de har verkligen gjort det mesta med ytan, då en av bagarna även snickrar så han har gjort allt för hand. Ska försöka visa lite bilder efter att jag jobbat där sen, de planerar att öppna imorgon. Träffade Hanna som jag kommer att jobba med, trevlig tjej från Alingsås så det här blir nog riktigt kul! Två dagar på bageriet, och förhoppningsvis 3 dagar i veckan på Kosmopol framöver så de kommer nog gå ihop :) Åkte hem och gjorde ceasarsallad med brorsan igen innan jag tog tunnelbanan till South Kensington för att jobba kvällen igen. Var väldigt lungt igår tyvärr så jag fick städa och greja en del, men det är skönt att han någon sysselsättning! Vi tog takeaway thaimat som var såå gott och senare på kvällen kom Rickard med två kompisar förbi, så vi tog taxin hem tillsammans! :) 
 
NU fick vi precis våran bäddsoffa så ska möblera runt lite, sen är det den finaste och varmaste dagen idag så det blir att hänga ute! Hörs av ikväll eller imorgon kanske. =) 
 
Puss!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Om ungefär en vecka får jag krama på er igen, mina favoriter och glädjespridare. UJ vad det ska kramas och skämmas bort med födelsedagspresenter till min fina 7-åring <3 

Kommentarer
Evis säger:

Tjohooo kul att du har hittat lite folk att hänga med - men de är väl inga konstigheter så social och glad du är! Längtar så att få komma och hälsa på och se hur ert liv ser ut där! LOVE U!

2013-04-23 | 20:10:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback